Možná, možná, možná…

Konec spekulací. Pojďme si raději představit další data z našeho výzkumu, který proběhl mezi 18. a 23. listopadem loňského roku. Sběr dat byl realizován exkluzivně pro společnost CYRRUS prostřednictvím agentury IPSOS. Šetření probíhalo metodou on-line dotazování na reprezentativním vzorku 550 osob z IPSOS CASI panelu. Respondenty byli muži a ženy ve věku 18–65 let z celé ČR.

 

A co nás zajímalo?

Názor Čechů na pasivní příjmy. Sousloví „pasivní příjem“ v posledních letech rezonuje českou společností jako máloco. Komu by se nelíbila představa života na pláži? Od rána do večera popíjet chlazené drinky, koupat se v moři a jen sledovat, jak nám na účet chodí pasivní příjmy.

 

Manipulativní reklama nebo pravda?

Co na to Češi? Zajímalo nás, nakolik si lidé myslí, že jde o dosažitelný cíl. Jak vyplynulo z průzkumu, až 43 % populace je přesvědčeno, že pasivního příjmu lze investováním dosáhnout.

S tím se pojí i trend věku – čím mladší respondent, tím větší optimista. Můžeme si jen domýšlet, jaké příčiny se za tímto jevem schovávají. Jsou mladí lidé přirozeně více naklonění riskovat a věřit v neznámé? Jsou starší lidé zkušenější a ví už, že není všechno zlato, co se třpytí?

 

Online svět a neregulované sliby

Velmi zajímavé je také zjištění, že vzdělání nehraje v tomto ohledu roli. To nahrává naší domněnce, že toto přesvědčení v lidech vyvolává online svět a sociální sítě. V těch se hemží neregulovaná reklama, kde jsou protistrany schopné slíbit snad cokoli. Mladší lidé tráví obecně více času na sociálních sítích a jsou tak těmto reklamám více vystavování.

 

Souhlasíte s naší interpretací? Nebo máte jiný nápad?

Zobrazit celý disclaimer

Průzkum veřejného mínění

Investiční (ne)gramotnost Čechů

Ing. Anna Píchová
Vedoucí analytického oddělení
anna.pichova@cyrrus.cz
Ing. Anna Píchová
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.