Počet přepravených balíků roste

Nárůst počtu přepravených zásilek už registruje celá řada přepravních společností. Skupina Deutsche Post DHL, největší poskytovatel poštovních a logistických služeb na světě, zaznamenávala tradičně v posledním čtvrtletí roku růst počtu přepravených balíků o 20–35 %. Již nyní však předpokládá, že letošní nárůst bude ve srovnání s předchozími roky až o 15 % vyšší.

Tento trend bude navíc podpořen největší nákupní událostí roku. Slevami v rámci dne „Black Friday“ se své prodeje chystá posílit celá řada společností z různých odvětví.

 

Listopadové slevy

 

Černý pátek letos připadá na 27. listopadu a od těch uplynulých se bude značně lišit. Šílenství v kamenných obchodech nečekejte. Letošní nákupy se totiž budou realizovat převážně on-line v rozhraní internetových obchodů.

Celková průměrná výše slevy u internetových obchodů (počítána jako aktuální cena po slevě ku maximální ceně, za kterou se zboží prodávalo za posledních 90 dní) se loni v tuzemsku pohybovala v rozmezí od 20–25 %, v USA bylo zboží zlevněno dokonce až o 37 %. Dle některých analytiků však můžeme letos očekávat ještě výraznější pokles – zejména z důvodu zbavování se skladových zásob.

 

Přesun nákupů do světa e-shopů

 

Pandemie covid-19 a opatření společenského distancování mění preference spotřebitelů a výrazně přispívají k přesunu nákupů do světa e-shopů. Můžeme tak očekávat, že loňské rekordy, týkající se online nákupů v rámci slev Black Friday, budou pokořeny.

Jen pro představu – podle americké National Retail Federation v roce 2019 nakoupilo v USA v rámci Black Friday on-line přes 93 milionů zákazníků. Celková výše tržeb v segmentu e-commerce pak za pouhý jeden den dosáhla hodnoty 7,4 miliard amerických dolarů, přičemž téměř 3 miliardy plateb byly uskutečněny prostřednictvím chytrých telefonů.

 

Zdroj: US National Retail Federation

 

Kdo je připraven, není zaskočen

 

Lídři e-commerce jako Amazon, Walmart či eBay jsou na nápor on-line nákupů připraveni a již teď se předhánějí v tom, jak co nejvíce zaujmout potenciální zákazníky.

Společnost Amazon letos dokonce začala poskytovat slevy dříve. Podobně také Walmart začal s akcemi již na začátku listopadu. Obě společnosti navíc výrazně navyšují kapacity tak, aby byly na nápor objednávek připraveny. Díky tomu bude jejich zboží doručováno do rukou zákazníka v nejkratším možném čase.

Očekává se, že 27. listopad a s ním spojený Cyber Monday, tedy první pondělní den po svátcích dne Díkůvzdání, budou – co do online nákupů – rekordní. E-commerce firmy, jakožto vítězové pandemie, mají skvělé vyhlídky na poslední letošní čtvrtletí a doufají v rekordní závěr roku.

 

Ing. Klára Pernická

analytik junior

 

 

Zobrazit celý disclaimer
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.