Ranní komentář k 11.8.2017

11. 8. 2017 9:34:29

Rostoucí geopolitické napětí mělo nadále negativní vliv na akciové trhy. Německý DAX odepsal 1,2 % na 12 014 bodů, zatímco geograficky širší EURO STOXX 50 ztratil 1 % na 3 434 bodů.

Slovní přestřelkou mezi představiteli Spojených států a KLDR byly zasaženy i akciové trhy v USA, konkrétně index S&P 500 uzavřel o 1,5 % níže na 2 438 bodech. Jedná se tak o druhý nejvýraznější pokles v letošním roce. Extrémním nárůstem reagovala implikovaná volatilita měřená indexem VIX, který dosáhl více než 16 bodů. Ještě začátkem týdne se přitom nacházel poblíž hladiny 10 bodů, což svědčí o nárůstu napětí investorů a jejich očekávání větších kurzových pohybů v příštích týdnech. Nicméně bezprostřední vliv na samotný fundament ekonomik a schopnost firem generovat zisky aktuální napětí nemá, s největší pravděpodobností se celá situace uklidní a napětí tak dále eskalovat nebude.

Na dnešní odpoledne je naplánován report spotřebitelské inflace v USA, což je velmi důležitý parametr, který bere do úvahy Fed při nastavování své monetární politiky. Očekává se meziroční nárůst indexu spotřebitelských cen o 1,8 %, přičemž jádrová inflace by měla dosáhnout 1,7% tempa.

KORPORÁTNÍ UDÁLOSTI

Innogy

  • Německá utilita dosáhla ve druhém čtvrtletí čistého zisku 857 mil. EUR a kosmeticky tak překonala tržní predikci
  • Tržby přitom meziročně poklesly o 4,7 % na 21,7 mld. EUR
  • Dle komentáře managementu je situace ve Spojeném království nadále složitá, především z důvodů velké konkurence a politických tlaků
  • Zároveň byly představiteli společnosti potvrzeny celoroční výhledy
  • Titul krátce po otevření německého trhu reaguje poklesem o 0,4 % na 36,8 EUR

Snap Inc.

  • Provozovateli mobilní aplikace pro zasílání fotografií a videí se podařilo navýšit počet denních uživatelů mezikvartálně z 166 mil. na 173 mil., trh však čekal ještě mírně rychlejší tempo
  • Ve srovnání s konkurencí se však růst zdá být zoufale pomalý
  • Mezi hlavní rivaly patří například Facebook či Alphabet
  • Společnost vykázala ztrátu 443 mil. USD, přičemž průměrné tržby z reklamy připadající na uživatele dosáhly 1,05 USD
  • Titul v po-obchodní fázi ztratil 17 % na 11,5 USD
Stáhněte si celý komentář v PDF

Stáhněte si celý komentář v PDF

Stáhnout
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.