Americký automobilový trh je totiž hned po tom čínském druhým největším na světě, a navíc dál roste, a to solidním tempem. Pro výrobce vozů značek BMW a Mercedes-Benz, která spadá pod firmu Daimler, představuje i několik málo procentních bodů amerického trhu zajímavý zdroj jejich tržeb. Konkrétně u BMW jde o téměř pětinu, díky čemuž je pro něj USA významnějším trhem než například domovské Německo. Obdobnou expozici vůči Spojeným státům má i Daimler, který zde prodává každý pátý vůz.
Americkému trhu stále Vládne General Motors
Největšími hráči na automobilovém trhu v USA jsou dlouhodobě General Motors, Toyota a Ford, kterým na paty šlape italsko-americký koncern Fiat Chrysler Automobiles. Na pátém místě vidíme s určitým odstupem japonskou Hondu a dále pak Nissan následovaný sesterskými automobilkami Hyundai-Kia. Až na osmém místě je ryze evropská automobilka Volkswagen s pouhými 3,5 % tržního podílu, což je na firmu s aspirací stát se největším výrobcem osobních vozů na světě hrozivě málo.
Pro automobilku Daimler zámořský automobilový trh výrazně nabyl na důležitosti. Tento výrobce prémiových vozů zde jen v loňském roce prodal přes 635 tisíc nových vozů, což znamenalo 23 % jeho celkového odbytu. Před krizí prodal Daimler v USA jen necelých 350 tisíc vozů, tedy 17 % z celosvětového prodejního objemu. Obdobný trend jde pozorovat také u další prémiové značky – BMW.
Americký trh dlouhodobě roste a bude růst
Trh s novými vozy v USA se již plně zotavil po škodách utrpěných v období finanční krize a nyní se těší nejlepší kondici, jakou jsme měli kdy možnost pozorovat. Velkou zásluhu na příznivém vývoji z posledních let měl zejména růst americké ekonomiky a z toho vyplývající pokles nezaměstnanosti a posílení spotřebitelských výdajů. V uplynulých šesti letech rostly prodeje nových vozů v průměru o 9,1 % ročně, přičemž toto tempo má od roku 2013 tendenci zpomalovat, i tak se jedná o zajímavý nárůst.
Předpokládáme, že v letošním roce dojde k dalšímu překonání prodejního rekordu. Trh by měl posílit o 4,1 % a poprvé v historii by tak mělo dojít k prodeji více než 18 milionů vozů. Tahounem by měl být, stejně jako v uplynulém roce, segment SUV, u něhož očekáváme posílení o 6 %. Trend mírného růstu prodejů vozů v USA by měl pokračovat i v nadcházejících letech, a to zejména kvůli potřebě postupného omlazování tamního vozového parku. Průměrné stáří amerického vozu je už nad 11,5 lety, což je historicky nejvyšší úroveň a je jasné, že vozový park bude třeba v následujících letech obměnit.