Impozantní růst poptávky Číňanů po nových vozech výrazně prospívá velkým světovým automobilkám, zejména pak těm s významnějším tržním podílem v Číně, jako je Volkswagen, General Motors či Hyundai-Kia. Celkově se v Číně během roku 2015 prodalo už zmíněných 21 milionů nových vozů, což znamenalo 6% meziroční nárůst.

Čína má méně aut na 1000 obyvatel než Brazílie
I přes razantní nárůst prodejů nových vozů, ke kterému v Číně došlo, patří tato země dál mezi trhy s největším potenciálem dalšího růstu. V současnosti v Číně připadá pouze 128 vozů na 1000 obyvatel, což je výrazně méně než na rozvinutých trzích. V USA připadá na tisíc obyvatel 809 vozů, což je nejvíce na světě. Ale i Brazílie, která je, co se týče HDP na hlavu, srovnatelnou ekonomikou s Čínou, se pyšní téměř dvojnásobnou saturací osobních automobilů.

Kromě vládních subvencí na automobily s objemem motoru nižším než 1,6 litru napomáhá růstu prodejů osobních automobilů také dlouhodobý trend urbanizace a s ním související zvyšování kupní síly střední třídy. Ve prospěch zahraničních automobilek hrají v Číně především pokročilé technologie, know-how a prestiž spojovaná s jejich prémiovými značkami – BMW, Porsche a Mercedes-Benz.