Velký podíl na kurzovém nárůstu má právě rozšíření povědomí o tomto odvětví a stejně tak směr, kterým by se do budoucna mělo vydávat. Herní giganti typu Activision Blizzard, Electronic Arts, Take Two Interactive či Ubisoft zapojují do svých výhledů kromě stávajících produktů také zvýšené užívání virtuální reality, což otevírá naprosto nový trh pro vývojáře i investory. Dalším z důležitých faktorů je velikost aktivní hráčské základny a její přírůstek. Výše zmíněné společnosti patří právě mezi ty, u nichž dlouhodobě a stabilně narůstá počet pravidelných hráčů – logicky především díky popularitě jejich herních titulů, což svědčí růstu hospodářských výsledků firem i kurzu jednotlivých akcií.
Primární potenciál však tkví v aktuálním přírůstku hráčů z Asie, kde v posledním desetiletí roste dostupnost internetu a technologií obecně. Jak je známo, Asiaté jsou velkými fanoušky her, a to se jednoznačně projeví na výsledcích společností v tomto sektoru. Můj předpoklad podporuje i fakt, že spolupředseda kandidatury Paříže na uspořádání Letních olympijských her pro rok 2024, Tony Estanguet, potvrdil, že bude s mezinárodním olympijským výborem projednávat možné zařazení e-gamingu jakožto olympijské disciplíny – případné pozitivní rozhodnutí by dle mého názoru zapříčinilo výrazné posílení akcií herního odvětví. Nemluvě o již vzniklých turnajích, kterých se účastní týmy ze všech koutů světa a kde se vyplácí výhry v řádech desítek miliónů dolarů. Přenosy finálových utkání mnohdy předčí i sledovanost MS ve fotbale. Ano, mluvím o nejrozšířenějším sportu ve světě, i jeho sledovanost již byla pokořena herním sektorem.
S postupným vývojem společnosti je čím dál více kladen důraz na důležitost prožitku ze života a potřeby se bavit – selský rozum mi napovídá, že jsme teprve na počátku éry e-gamingu a s příchodem nových technologií můžeme jen odhadovat, jak vysoko se budou cenovky akcií herních společností pohybovat v nadcházejících letech.
Vývoj ETF zaměřeného na herní sektor a vybraných titulů od začátku roku
Zdroj: Bloomberg, CYRRUS, a.s.
Pro zajímavost v grafu výše uvádím relativní vývoj předních herních společností od začátku roku 2017. Activison Blizzard připsala od ledna 69 %, Electronic Arts 50 % a Take Two Interactive Software dokonce 111 %. Burzovně obchodovaný ETF fond sledující vývoj společností z herního sektoru ETFMG Video Game Tech poté připsal za stejné období 49 %.