Z toho plyne,

že samotné pořízení si videoher v dnešní době není definitivním koncem možností jejich dodatečného zpeněžení.

Fakt, že v dnešní době tráví hraním her více než polovina teenagerů v kombinaci s tím, že pro spoustu mileniálů se jedná o jistý druh „sociální interakce,“ která je levnější než například návštěvy kina nebo restaurací, by měl také podporovat prodeje her těchto studií.

Podle zprávy Newzoo’s Global Games Market se v roce 2018 očekává, že spotřebitelé utratí za hry 138 miliard USD.

Hráčská základna má rostoucí tendenci

Graf níže ukazuje zvýšení aktivity uživatelů herní platformy Steam za posledních 6 let.

Jak se vyvíjí počet hráčů na Steamu? V miliónech

zdroj: Statista.com

 

Mezi lety 2016 a 2018 se jedná o 50% nárůst v současně připojených uživatelích této herní platformy. Steam také funguje jako e-shop, kde si hráči mohou nakupovat hry s různě vysokými slevami.

Zobrazit celý disclaimer

V čem je herní sektor zajímavý

Videoherní sektor je obecně považován za jeden s nejúspěšnějších, co se výše marží týká. Do budoucna se navíc očekává další růst. Při srovnání některých herních studií jako je například Ubisof se společností Ahold, který u nás běžně známe kvůli obchodnímu řetězci Albert, je rozdíl v maržích obrovský – 39 %. Trend růstu by měl taky posílit díky poměrně stabilnímu ekonomickému růstu zemí vyspělého světa a ochoty a chuti hráčů utrácet peníze za zboží zbytné potřeby.

Marže v herním sektoru

zdroj: Bloomberg.com

 

Trendy v herním sektoru

Nejsilnějším trendem je rozhodně přesun her na chytré telefony a tablety. Z níže přiloženého grafu je patrné, že se do budoucna neočekává pouze nárůst sektoru „konvenčních herních zařízení," jako jsou stolní počítače, notebooky a konzole. Modernizace mobilních zařízení také otevřela pro výrobce her další, dosud nevyužitý trh.

Podíl zařízení na tržbách v herním průmyslu

zdroj: Bloomberg.com

 

Expanze segmentu mobilních zařízení je 23 % y-y

V této oblasti se můžeme podívat i na společnosti Tencent Holdings (TCEHY) a Activision Blizzard (ATVI) které oznámili spolupráci na uvedení hry Call of Duty na mobilní zařízení v Číně. ATVI má za sebou obecně velmi úspěšný rok a potenciál dalšího růstu je velký. Graf níže ukazuje růst hráčské základny jedné z celosvětově velmi oblíbených her společnosti Activision, konkrétně pak Overwatch. Zde se už bavíme o nárůstech v této herní komunitě o cca 500 % za 2 roky. Tato hra, stejně jako jiné obsahuje systém placených výhod a mikrotransakcí.

Nárůst hráčů Call of Duty na mobilních zařízeních za 2 roky

zdroj: Bloomberg.com

 

Dalším výrazným trendem je eSport, tedy hraní počítačových her na profesionální úrovni. Například televizní stanice ESPN bude vysílat závěrečné souboje v Overwatch League ve svém hlavním vysílacím čase.

Vzhledem k tomu, že se dle našeho názoru jedná o investorsky velmi zajímavý sektor, budeme zařazovat herní studia i do našich portfolií. Z námi preferovaných společností se jedná o Electronic Arts, s potenciálem růstu 24,9 %, Activision Blizzard s potenciálem 10,3 %. ATVI je trhem navíc velmi pozitivně vnímaná společnost, což lze doložit i na doporučeních k nákupu, která výrazně převažují nad držením, a to 21:9. Dále pak za zmínku stojí Nintendo s potenciálem 35,9 %.

Obecně si od tohoto sektoru slibujeme velký potenciál, který investorům umožní realizovat zajímavé zisky v průběhu následujících let.

Zobrazit celý disclaimer

Osobní komentář makléře

David Michenka

David Michenka
Burzovní makléř
[email protected]
David Michenka
Tyto webové stránky jsou provozovány společností CYRRUS, a.s., IČ 639 07 020, se sídlem Veveří 3163/111, Žabovřesky, 616 00 Brno (dále jen „společnost“ nebo „CYRRUS“). Společnost prostřednictvím webových stránek kontroluje a dále zpracovává informace uložené v souborech typu cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem mimo jiné i k personalizaci obsahu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech. Více informací zde.