První společností, která se v tomto roce odhodlala dojít si na burzu v Praze (kromě toho i v Budapešti) pro peníze,
je prodejce ojetých automobilů AAA Auto. To je rychle rostoucí společností působící na aktuálně pěti trzích střední
Evropy. Kromě ČR, kde s podnikáním zakladatel AAA Auto A. J. Denny začal, to je ještě sousední Slovensko a Polsko a
dále také Maďarsko a Rumunsko. Firma má také plány na vstup na řadu dalších trhů (jiho)východně od ČR, již v příštím
roce by to mohlo být Rusko, dále také Srbsko, Ukrajina, Bulharsko nebo Turecko. Zde všude se snaží a bude snažit AAA
Auto zopakovat svůj úspěch z ČR a SR, kde na konkurenčních trzích prodejců ojetých automobilů firma získala
nezanedbatelné tržní podíly. Zaměřením je AAA Auto především prodejcem ojetin, které v malém objemu (byť může
potenciálně růst) doplňuje i novými vozy. Menší část tržeb, ovšem podstatnou část zisků, zastupují provize z
finančních služeb, které firma zprostředkovává při koupi vozů. Doplňkem jsou pak služby oprav, údržby vozů nebo
prodej náhradních dílů.
Společnost AAA Auto se nachází v silné růstové fázi svého života, když v uplynulých třech letech nastartovala
expanzi mimo hranice ČR. Prvním krokem byl vstup na trh v SR, kde si firma během pár let vybudovala silné
postavení. Následovalo Rumunsko, Polsko a Maďarsko, kde se firma aktuálně pokouší slovenský model (a český také)
zopakovat. Rok 2007 je tak pro AAA Auto rokem doposud největšího rozmachu, minimálně co se počtu nově otevřených
poboček týká. Těch je v současnosti již 38, proti loňským 25 a do konce roku 2008 by se jejich počet měl dále
zvýšit na 57. Růstový příběh je důvodem, proč si společnost jde na burzu pro finanční prostředky.
Vzhledem k úspěšnému průniku na slovenský trh, kde firma získala od otevření prvních autobazarů v roce 2005
již 16 % podíl na trhu, lze společnosti věřit, že je schopna svou expanzi zvládat. Navíc působí na trzích
ojetinám příznivě nakloněných, když střední Evropa je pro prodejce ojetých vozů velmi zajímavým regionem. Trhu
svědčí rychlý hospodářský růst většiny zemí v regionu, který sebou přináší stále větší potřebu cestovat či
vlastnit osobní automobil, ekonomická úroveň zemí ovšem prozatím nedovoluje (a ještě dlouho nebude) novým
automobilům zaujmout na trhu s vozy takový podíl jako v západní Evropě. O to větší prostor se tak naskýtá
postupně mladším a zachovalejším (a tedy i dražším) ojetinám. Na tomto středoevropském trhu je společnost AAA
Auto nejsilnějším hráčem, což ještě zvyšuje její atraktivitu.
Analýzu společnosti AAA Auto naleznete
zde.