Fortuna: Flash analýza výsledků za 3Q 2011

03.11.2011 15:22:43

Dnes zveřejněné výsledky sázkové kanceláře Fortuna Entertainment Group potvrdily růstový trend v oblasti sportovního sázení. Čím dál významněji do výsledků zasahuje loterie, kdy 3Q byl prvním, který zahrnoval již loterii Loto. Hlavní sázkové ukazatele vykázaly pokračující meziroční růst, i když neproběhly letos významnější sportovní události. Zklamání však vidíme v provozní oblasti hospodaření společnosti. Celkově je náš pohled na výsledky mírně negativní, podobně jako je negativní tržní reakce.

Celkové přijaté sázky za 3. čtvrtletí dosáhly 92,644 mil. eur (+9,7% y/y), tato hodnota je mírně nižší než náš odhad 92,215 mil. eur, nicméně již ukazatel Gross Win naopak naše odhady překonal, kdy dosáhl 23,075 mil. (+9,2% y/y), při našem odhadu 21,562 mil. eur.

Pokračuje trend růstu objemu sázek přijatých on-line, hrubé výhry ze sportovního sázení z online dosáhly 6,138 mil. eur (+31,3% y/y), což činí celkem 28,5% na celkových hrubých výhrách. Hrubé výhry ze sportovního sázení na pobočkách vykázaly 15,204 mil. eur (-6,8% y/y). V souladu s našimi odhady se vyvíjela platforma Fortuna Win, přijaté sázky na této platformě dosáhly 0,702 mil. eur.

Segment loterií, zahrnující stírací losy a loterie, se zatím nepodílí na přijatých sázkách ani GW výrazně, očekáváme však, že jeho významnost bude postupně růst. Objem přijatých sázek v segmentu loterie dosáhl 3,663 mil. eur (3,9% na celkových přijatých sázkách), hrubé výhry z loterie dosáhly 1,553 mil. eur (6,7% podíl na celkových hrubých výhrách). Oba tyto loterijní ukazatele jsou lepší než naše odhady (3,914 mil. eur přijatých sázek, 1,320 mil. eur hrubých výher).

Zklamal nás však zejména ukazatel EBITDA. Jeho meziroční pokles se očekával v souvislosti s nástupem projektu loterie, který prozatím negeneruje dostatečné výnosy na pokrytí svých nákladů. Dosažená EBITDA 2,314 mil. eur (-58,4%) je však výrazně nižší než náš odhad 3,999 mil. eur. EBITDA ze sportovního sázení dosáhla 5,416 mil. eur, tj. -2,5% y/y (i zde tedy vidíme pokles), EBITDA ztráta z loterie činila 3,102 mil. eur.

Výsledky pod úrovní EBITDA firma kvartálně neoznamuje, uvedla pouze, že čistý zisk dosáhl přibližně 1,5 mil. eur, to znamená přibližně 10,3 mil. eur za 9M, což je v souladu s naším i tržním odhadem ročního čistého zisku 13-14 mil. eur.

Vedle číselných údajů Fortuna potvrdila svůj záměr spustit on-line sázení v Polsku hned jak obdrží příslušné povolení, plánem Fortuny je spustit tuto službu na přelomu roku. Pokračuje také proces převzetí polské části společnosti TipSport (který byl oznámen při posledních výsledcích).

Na odpoledním konferenčním hovoru již nezaznělo příliš mnoho významných informací. Fortuna chystá novou reklamní kampaň na podporu nedávno spuštěné hry Zlatých 11. Podíl Fortuny na loterijním trhu nyní společnost odhaduje na cca 15%, s výhledem hranice 20% v příštím roce, celkovou velikost loterijního trhu firma odhaduje na 150 mil. eur, s tím že návrat na hodnoty před začátkem problémů Sazky bude trvat ještě několik let. Firma je do příštího roku optimistická v oblasti sportovního sázení, jelikož se očekávají dvě významné sportovní události, Olympijské hry a fotbalové Euro.

Reakce akcií na dnešní výsledky byla negativní, pokles během dopoledního obchodování se pohyboval mezi 1,5% až 2,0%, ovšem obchodní aktivita nebyla vysoká. Změnu v těchto hodnotách poklesu nezaznamenala akcie ani s výrazným zlepšením tržního sentimentu v odpoledních hodinách.

Kompletní flash analýza ke stažení zde zde.

Celý ranní komentář z trhu z 12. 5. v pdf

Celý ranní komentář z trhu z 12. 5. v pdf

stáhnout komentář
Tyto webové stránky jsou provozovány společností CYRRUS, a.s., IČ 639 07 020, se sídlem Veveří 3163/111, Žabovřesky, 616 00 Brno (dále jen „společnost“ nebo „CYRRUS“). Společnost prostřednictvím webových stránek kontroluje a dále zpracovává informace uložené v souborech typu cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem mimo jiné i k personalizaci obsahu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech. Více informací zde.