Představené výsledky hospodaření za poslední kvartál loňského roku zapůsobily na akcionáře spíše smíšeně. Akcie v den jejich zveřejnění totiž v úvodu reagovala růstem o více než 1 %, aby ke konci obchodování naopak 2 % odepsala.
Samotná čísla však nebyla vyloženě negativní. Firmě se podařilo vrátit se v Evropě zpět do zisku, zlepšení bylo zaznamenáno už i na problematickém trhu Jižní Ameriky a výhled na letošní rok se nesl spíše v optimistickém duchu. Za nepříznivý by se dal označit vývoj v regionu NAFTA, kde zisky nerostly odhadovaným tempem, což ovšem bylo dáno jednorázovými vlivy v podobě růstu nákladů spojených s uvedením nových modelů na trh a také náklady na svolání vadných vozů k opravě.
Ve svém výhledu pro celý letošní rok počítá management s mírným růstem výnosů oproti loňským 96 mld. EUR při stagnaci ziskových marží. Ty by se tak měly nadále pohybovat v pásmu 3,8 % - 4,2 %. Již nyní je zřejmé, že cíle, a to zejména co se týče tržeb, budou výrazněji podpořeny měnovými vlivy vzhledem k tomu, že vedení ve svých predikcích počítalo s průměrnou úrovní eurodolaru na 1,2, kdežto od začátku letošního roku se tento měnový pár obchodoval v průměru za 1,1. Pro firmu, která generuje více než 50 % svých tržeb i zisků v USD a následně je přeúčtovává do EUR, jde o vítanou podporu. Na druhou stranu se zvyšují konkurenční tlaky a zejména pak v Asii je cítit volání po snížení cen, které některé automobilky již vyslyšely. FCA bude pravděpodobně jejich krok v zájmu udržení tržního podílu následovat, což oslabí marže.
Střednědobý cíl automobilky počítá s růstem prodejů o více než 50 % na 7 mil. ročně, a to do konce roku 2018. Tohoto ambiciózního plánu by mělo být dosaženo za pomocí omlazení modelového portfolia značek Alfa Romeo, Jeep a Maserati, což si dle odhadů vedení vyžádá až 48 mld. EUR. Finanční prostředky by měla automobilka získat mimo jiné i přes IPO části Ferrari, které by se mělo uskutečnit ve 2Q 2015.
Vzhledem k tomu, že akcie jen od začátku roku posílila na milánské burze o více než 50 %, bude muset vedení představit velmi solidní čísla spolu s přívětivým komentářem ohledně očekávaného budoucího vývoje, aby se titul na tak vysokých úrovních udržel. Velkým tématem je přitom kromě samotných prodejů na významných trzích a zde dosahovaných marží i to, jak se v současnosti na výsledcích projevuje slabší než očekávané euro. Ostře sledované budou také jakékoliv výroky ohledně IPO Ferrari či možné spolupráce s další automobilkou.