Evropské automobilky: změna cílových cen a doporučení

11. 10. 2011 10:23:10
  • Evropský trh, který je vybraným automobilkám trhem domácím a zatím stále nejdůležitějším, se po krizi z let 2008/2009 zotavuje pomaleji, než jaký byl původní výhled. Zatěžuje jej zhoršený výhled pro růst světových ekonomik, eurozónu nevyjímaje. Jižní Evropa bude do vyřešení fiskálních problémů podléhat riziku nižších prodejů a očekáváme buď stagnaci v tomto regionu, nebo mírný pokles prodaných vozů. Protiváhou bude pro automobilky Německo a případně Francie po zotavení po ukončení šrotovného. Za nejpravděpodobnější variantu považujeme pokles prodejnosti osobních vozů v Evropě v roce 2011 o 1,6% na 13,6 mil. vozů (EU27+EFTA). V roce 2012 pak předpokládáme, že trh bude klesat již mírnějším tempem (-1,1%) a teprve v roce 2013 může dojít k růstu prodejnosti (o 2,1% na 13,7 mil. vozů).
  • Růst prodejů v USA bude do dalšího roku až dvou oslaben především dvěma faktory. Zkrocení vysoké nezaměstnanosti (9,1%) zabere patrně delší čas a vyžádá si větší množství prostředků a bude odvislé od fiskální politiky Spojených států. Ani ekonomický růst není aktuálně vysoký a výhledy byly revidovány směrem dolů. Náš pohled na budoucí prodejnost v USA tedy musí být značně střídmý. Po loňských růstech o 11% na 11,7 mil. vozů předpokládáme na rok 2012 slabší růst prodejů na U.S. trhu o 6,3% na 12,5 mil. vozů a o dalších 5,5% na 13,2 mil. vozů v roce 2013.
  • Čínský trh si v současné době prochází obdobím ochlazování přehřáté ekonomiky. Zvyšování sazeb centrální banky, požadavky na vyšší bankovní rezervy, snížení a změna dotací na nákup nového vozu či infrastruktura, která se při prudce rostoucím počtu vozů stává nedostatečnou, to všechno jsou důvody zmírnění meziročních nárůstů prodejnosti vozů v Číně. Přesto však zůstáváme v delším horizontu na tento trh značně optimističtí. Růst prodejů dosáhne podle našeho předpokladu 5,4% v tomto roce, 10,2% v roce 2012 a 17,7% v roce 2013.
  • Japonské zemětřesení se nakonec podepsalo na prodejnosti vozů jen krátkodobě a většina automobilek byla schopna si s výpadky výroby poradit prodloužením pracovní doby v následujících týdnech nebo přešli (tam kde to šlo) na alternativní dodavatele autodílů. Dopad tak byl pozorovatelný spíše výběrově u některých automobilek či jen některých modelů vozů.
  • Do ocenění výrobců se promítlo především pomyslné rozdělení Evropy na "sever" a "jih", zdravá ekonomika Německa, rostoucí tržní podíly evropských výrobců v USA a silné poměrové ukazatele německých firem. Výsledné ocenění vychází ze srovnávací analýzy poměrových ukazatelů EV/EBITDA a P/E jednotlivých společností. Na základě znalosti specifik jednotlivých výrobců je ocenění upraveno o započtení diskontu či prémie v odpovídající výši. Doporučení "Koupit" dáváme akciím BMW a VW, "Akumulovat" akciím Daimler a "Prodat" pro akcie Fiat, PSA, Renault.
    Analýza v plném znění ke stažení zde. zde. (305,68 KB)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.