Evropské automobilky: Aktualizace sektorové analýzy

09.10.2014 12:42:35

Evropský automobilový trh se po dlouhé sérii meziročních poklesů prodejů konečně zmáhá a v letošním roce by si mohl připsat první, i když stále ještě poměrně slabý meziroční nárůst. Očekáváme, že na trhu EU28+EFTA bude nově zaregistrováno 12,73 mil. nových vozů, což bude znamenat 3,45 % y/y navýšení. Tahounem zdejšího růstu je zejména Velká Británie a Španělsko. Oproti ostatním letům si však dobře vedou i další významné trhy jako je Německo, Francie a Itálie. 

V uplynulých letech jsme byli svědky velmi rychlé obnovy automobilového trhu USA. Během let 2010 až 2013 zde docházelo k 7,8% průměrnému meziročnímu růstu nových registrací. Díky tomuto tempu je nyní trh s novými vozy v USA již takřka na svých předkrizových maximech, což je naprostý kontrast oproti neutěšené situaci v Evropě. I v letošním roce by měl růstový trend pokračovat, nicméně s nejvyšší pravděpodobností nebude již tak silný jako v minulosti. Očekáváme pouze 3,2% y/y nárůst nových registrací na 16,4 mil., což je zhruba poloviční růst oproti roku loňskému.

Prodeje na čínském trhu hrají stále silnější roli v růstových ambicích všech velkých automobilek. Není se ani čemu divit. V Číně se ročně prodá tolik vozů, co v USA, Německu, Francii a Velké Británii dohromady. Za loňský rok došlo k posílení trhu o 13,9 % y/y na 22 mil. vozů, což bylo bezkonkurenčně nejsilnější tempo ze všech významných světových trhů. V letošním roce by mělo dojít ke zpomalení růstu na 8 % y/y, čímž se čínský automobilový trh přiblíží k hranici 24 mil. nově registrovaných vozů. 

Ke stanovení cílových cen akcií zkoumaných automobilek využíváme srovnání jejich ocenění dle tržních ukazatelů P/EBITDA a P/E relativně k ocenění celého trhu. K takto získaným hodnotám je následně přiřazen diskont či prémie podle specifických vlastností každé společnosti. Podle potenciálu výsledné cílové ceny oproti současné tržní ceně akcie a s přihlédnutím k volatilitě daného titulu měřeného koeficientem beta (přesná metodika v závěru této analýzy) je stanoveno investiční doporučení.

„Koupit“ doporučujeme akcie Volkswagen, „Akumulovat“ akcie Renault spolu s akciemi PSA Peugeot Citroën a akciemi Daimler. Obdobně jako loni doporučujeme „Držet“ akcie BMW.

Kompletní analýza ke stažení zde. zde. (989,31 KB)

Tyto webové stránky jsou provozovány společností CYRRUS, a.s., IČ 639 07 020, se sídlem Veveří 3163/111, Žabovřesky, 616 00 Brno (dále jen „společnost“ nebo „CYRRUS“). Společnost prostřednictvím webových stránek kontroluje a dále zpracovává informace uložené v souborech typu cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem mimo jiné i k personalizaci obsahu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech. Více informací zde.