Výsledky za 2Q by se měly opět „točit“ kolem výkonnosti divize globální přepravy balíků v rámci přepravní společnosti DHL. Ve druhém čtvrtletí by se měly v menší míře negativně projevovat náklady na restrukturalizaci a měl by se také snížit tlak na pokles ziskovosti letecké nákladní přepravy. V minulých kvartálech ještě dozníval globální útlum a ziskovost klesala například v 1Q o 13 % u letecké přepravy. Ve 2Q je tržní konsenzus -11 %. To znamená, že globální přeprava pravděpodobně dosáhla svého dna a výsledky Deutsche Post by to měly potvrdit nebo vyvrátit.
Pozornost pravděpodobně upoutají také výsledky divize expresní přepravy, na níž by se také měl projevit rostoucí zájem o dražší formu přepravních služeb. Ten by měl být podpořen zejména ze zemí rozvojových trhů. Očekávání zlepšujících se ukazatelů mohou vést management k větší výplatě hotovosti akcionářům (ač navýšení dividendy už během výsledků za 2Q neočekáváme).
Rizikem kromě zmíněných důležitých divizí globální a expresní přepravy jsou měnové vlivy a geopolitické napětí, které však spíše než na výsledky za 2Q může mít negativní dopad až ve 2H, pokud aktuální konflikty povedou k poklesu objemů mezinárodního obchodu.
Tržní očekávání je nastaveno tak, že pro jeho naplnění musí management ukázat, že 2Q je začátkem opětovného růstu firmy a růstu objemů vysokomaržových služeb (express, air). Aktuální valuace 12,4 násobek zisků 2015 je stále nad dlouhodobým průměrem (11,4x), avšak již hluboko pod maximem z konce roku 2013 (16,2x). To spolu s nízkou valuací v porovnání s konkurencí (UPS 16,8x, Fedex 13,8x, TNT 13,1x) zvyšuje pravděpodobnost pozitivní reakce akcií i při neutrálních výsledcích.
Celá predikce ke stažení zde