Deutsche Post: Predikce hospodářských výsledků za 1Q 2014

14.05.2014 14:45:33

Jedním z nejdůležitějších témat nadcházejících výsledků by měl být průběh snižování centrálních nákladů, které management oznámil minulý rok. Ty by se letos měly dostat pod 400 mil. EUR. Z tržních odhadů lze vyčíst, že konsenzus nepočítá s takovým poklesem, proto na straně nákladů není nereálné očekávat pozitivní překvapení.

Tržní konsenzus počítá s 8% růstem provozního zisku a 4% růstem tržeb až na 13,9 mld EUR. Největší příspěvek by měla přinést nejziskovější divize pošta/e-commerce s tržbami 3,9 mld EUR (EBIT 400 mil. EUR). V těsném závěsu by měla být divize přepravy DHL (tržby 3,8 mld EUR, EBIT 90 mil EUR).

Vzhledem k revizi výhledů na letošní rok před třemi měsíci je další revize nepravděpodobná. Negativním rizikem je nesplnění úsporných plánů a teoretický prodej části podílu státní německou bankou KfW (to by ovšem nemělo být předmětem těchto výsledků). Naopak nejvýznamnějším pozitivním rizikem je lepší výkonnost DHL (vyšší globální přepravní aktivita související s rostoucí globální ekonomikou). Dalším faktorem, který by potenciálně mohl mít vliv na cenu akcie, je výkonnost divize e-commerce, což je divize, na které chce Deutsche Post do budoucna stavět.

Úsporný režim, ve kterém se Deutsche Post nachází, přináší značný potenciál k navýšení dividendy. Již během výsledků za 4Q navržená dividenda překonala odhady trhu (0,8 EUR vs očekávání 0,76 EUR) a pokud se firmě podaří plnit plán snižování nákladů a tedy vylepšení volného peněžního toku, budoucí navýšení dividendy se jeví jako reálné.

Celá predikce ke stažení zde zde

Tyto webové stránky jsou provozovány společností CYRRUS, a.s., IČ 639 07 020, se sídlem Veveří 3163/111, Žabovřesky, 616 00 Brno (dále jen „společnost“ nebo „CYRRUS“). Společnost prostřednictvím webových stránek kontroluje a dále zpracovává informace uložené v souborech typu cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem mimo jiné i k personalizaci obsahu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech. Více informací zde.