Náš poslední update analýzy jsme vydali v červnu 2009, v době kdy již byla za námi první vlna krize,
nicméně náš náhled na vývoj světové ekonomiky byl pesimističtější, než je tomu nyní. Ve vývoji reklamního trhu
v regionu CEE však nenastaly výrazné zvraty, objem tržeb se stabilizoval oproti předkrizovým obdobím níže o cca
20-30%, znatelnější růst však prozatím není na dohled. Ten je očekáván až v druhé polovině roku 2010. Mediální
trh je samozřejmě odkázán na stabilizaci trhů svých zadavatelů reklamy. Od našeho posledního reportu společnosti
vydala několik kvartálních výsledků a výsledky za celý rok 2009.
Mezi hlavní události od našeho předchozího doporučení patřily zejména akvizice a divestice, došlo také k dalšímu
refinancování dluhu společnosti. Z kraje roku 2010 se společnost odhodlala k ráznému kroku na Ukrajině, kdy
zcela opustila tento trh, naopak výrazně posílila svoji pozici na bulharském trhu, kde CME převzala tamní největší
televizní skupinu bTV. Koncem minulého roku se také CME dohodla na koupi rumunské produkční společnosti MediaPro
Entertainment, čímž zvýšila svoje možnosti v oblasti tvorby obsahu. Činnost CME na poli akvizic a divestic byly
hlavními důvody k přehodnocení naší cílové ceny a investičního doporučení. Dalším faktorem byl makroekonomický
výhled regionu CEE.
Zejména na základě výše uvedených změn v hospodaření společnosti a našich odhadech budoucího hospodaření jsme
přistoupili ke zvýšení cílové ceny pro akcie společnosti Central European Media Enterprises Ltd. z původní
hodnoty 19,2 USD / 376 Kč a stanovujeme novou cílovou cenu 32,7 USD / 612 Kč. Původní
cílovou cenu jsme tedy zvýšili o 70%. Nová cílová cena znamená prémii ve výši 6,1% k poslednímu
závěrečnému kurzu na US trhu, a proto zvyšujeme naše investiční doporučení z původního „hold"/ „držet" na
nové „akumulovat" / „accumulate".
Plné znění analýzy ke stažení:
zde