CME: Predikce výsledků za 4Q2011

16. 2. 2012 15:49:44

Čtvrtý kvartál bývá vždy pro mediální společnosti sezónně jednoznačně nejsilnější, kdy tržby dosahují až třetiny celkových ročních tržeb.  Po lepších výsledcích za 3Q společnost potvrdila předchozí výhledy hospodaření, což jsme vnímali jako zklamání. Případné lepší než odhadované výsledky (pro které podle našeho názoru je prostor) by mohly být pro akcie, které jsou stále pod tlakem, zdrojem zajímavého oživení, i když to do jisté míry v posledních týdnech již nastává. Za poslední kvartály se situace na reklamním trhu mírně zlepšovala, tržní vývoj však byl stále blízký stagnaci.

Pozici největšího trhu si stále udržuje ten český, zde odhadujeme tržby na $98,8 mil. (+7,5% y/y) a OIBDA $53,5 mil., v Rumunsku odhadujeme tržby na $49,7 mil. (+3,0% y/y) a OIBDA $7,5 mil., Následuje Slovensko (tržby $34,5 mil., +9,3% y/y, OIBDA $7,2 mil.), Bulharsko (tržby $31,7 mil., +8,2% y/y, OIBDA $11,7 mil.), Slovinsko (tržby $25,8 mil., +9,5% y/y, OIBDA $10,3 mil.) a Chorvatsko (tržby $20,3 mil., +21,7% y/y, OIBDA 3,0 mil.).

Celkově odhadujeme 4Q tržby z vysílání na $260,7 mil. (+8,1% y/y), se započtením produkční MediaPro po eliminacích a nových médií odhadujeme celkové kvartální tržby na $281,8 mil. (+9,5% y/y). OIBDA za vysílací činnost odhadujeme ve výši $92,5 mil. USD, celkovou hodnotu OIBDA (včetně nových médií, MediaPro, korporátních nákladů) pak $78,9 mil. (+21,7% y/y), celkový provozní zisk EBIT podle našich odhadů vykáže výši $54,8 mil.  Se zvýšení OIBDA očekáváme také zlepšení OIBDA marže, za 4Q na 28,2% (+2,7 proc. bodu y/y), za celý rok pak na 18,9% (+4,3 proc. bodu y/y).

Úrokové náklady celkem odhadujeme na $35,0 mil., kurzové zisky odhadujeme na $20,0 mil. Čistý zisk za uplynulý kvartál odhadujeme na $39,9 mil. USD. Nepředpokládáme, že by se firma při zveřejnění výsledků nějak konkrétněji vyjádřila k výhledům na tento rok. Již dříve uváděla pouze obecné cíle v oblasti cash-flow, kontroly nákladů, nebo udržení tržního podílu. Hodně napoví také případný komentář společnosti k celkovému vývoji reklamního trhu za uplynulý kvartál, a zejména jeho odhadovaný vývoj pro letošní rok.  Společnost při 3Q výsledcích potvrdila roční odhad tržeb $850 mil. a OIBDA $166 mil., naše odhady tržeb jsou postaveny výše, u OIBDA naopak mírně níže.

Kompletní predikce ke stažení zde zde.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.