ČEZ: flash analýza výsledků hospodaření za 3Q2011

09.11.2011 14:49:07

ČEZ představil na provozní úrovni čísla, která jsou v souladu s naším i tržním očekáváním, mírně nižší výnosy se sice přetavily v lehce nižší EBIT, nicméně rozdíl je způsoben především vyšší než očekávanou úrovní odpisů (větrný park v Rumunsku, elektrárny v ČR), takže EBITDA dokonce lehce naši projekci překonala.

Potud je vše v pořádku: to hlavní překvapení a bohužel negativní, přišlo v položkách finančního výsledku. Zatímco snížení hodnoty opcí MOL jsme čekali (i když nižší než realita), účetní ztráta (rozdíl mezi prodejní cenou a účetní hodnotou) související s prodejem 50% podílu v německém Mibragu ve výši 2,7 mld. Kč překvapila nás i trh. Navíc i další položky finančního výsledku dopadly hůře než jsme predikovali: FX ztráta 0,8 mld. CZK vs. náš odhad 0,4 mld. CZK, čisté placené úroky byly také o cca 0,4 mld. CZK vyšší než naše projekce.

Naše kalkulace tak ukazuje, že ke splnění cíle chybí i při optimistickém nastavení podmínek (překonání cíle EBIT o 1 mld. CZK, žádné snížení hodnoty opcí MOL, nulová bilance FX) minimálně 3 mld. CZK. To nás nabádá k úvaze o tom, že jednání o prodeji aktiv v Turecku jsou již tak pokročilá, že ČEZ počítá s pozitivním vlivem prodeje těchto aktiv ve výsledcích za 4Q. Více se snad dozvíme na konferenčním hovoru (dnes od 16:30), po němž přineseme dodatečný komentář.

Celá flash analýza výsledků ČEZ za 3Q2011 ke stažení zde. zde. (120,07 KB)

Celý ranní komentář z trhu z 12. 5. v pdf

Celý ranní komentář z trhu z 12. 5. v pdf

stáhnout komentář
Tyto webové stránky jsou provozovány společností CYRRUS, a.s., IČ 639 07 020, se sídlem Veveří 3163/111, Žabovřesky, 616 00 Brno (dále jen „společnost“ nebo „CYRRUS“). Společnost prostřednictvím webových stránek kontroluje a dále zpracovává informace uložené v souborech typu cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem mimo jiné i k personalizaci obsahu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech. Více informací zde.