Boeing: Flash analýza výsledků hospodaření za 2Q 2015

23.07.2015 14:43:10

I přes počáteční pochyby ohledně vyšší nákladovosti vyvíjených modelů se dokázala společnost Boeing vytasit s příznivými výsledky, které pokořily původní očekávání jak na úrovni zisku, tak i výnosů a cash flow.

Jako první obvykle přitáhnou pozornost investorů hrubá čísla srovnatelná s odhady. Právě ta analytiky pozitivně překvapila, když překonala očekávání, a to zejména na úrovni zisku na akcii, dosahujícího ve 2Q hodnoty 1,62 USD. Tímto výsledkem tak společnost dokázala předčit kvartální odhady zisku již po 18té v řadě, tentokrát o více než 18 %. Podobně tak tomu bylo u tržeb, které dosáhly úrovně 24,5 mld. USD a jejichž výhled byl pro rok 2015 potvrzen.

Mezi nejostřeji sledovaná čísla bývají již několik kvartálu tradičně náklady na vyvíjená letadla a zakázky pro ministerstvo obrany USA, které aktuálně generují 30 % tržeb. Jednou z významných nákladových položek v účetnictví Boeingu je model 787 Dreamliner. U něj se postupem času zvyšovaly náklady a 2Q nebylo výjimkou. Celkové náklady na 787 se již vyšplhaly na 27,7 mld. USD, přesto společnost očekává, že se tento model ještě v roce 2015 dostane ze záporného cash flow. Vysokou poptávku eviduje společnost po modelu 777 (více než 25 % tržeb a zisku společnosti), který je pro rok 2016 již v podstatě vyprodán a model 767 s novou 10 mld. USD objednávkou nezůstává příliš pozadu. To vlajková loď Boeingu, model 737, naopak vyhnala celkovou EBITDA marži na 12,1 %. Snad jedinou negativní zprávou je mírné snížení výhledu zisku na akcii v roce 2015 do pásma 7,7 – 7,9 USD. K této kosmetické úpravě donutily management nečekaně vyšší náklady na letadlový tanker KC-46A.

Pozitivně vnímáme obrat na úrovni operativního cash flow, který v prvním čtvrtletí zažil kvůli časovému nesouladu příjmů a výdajů poměrně strmý pád. V 2Q je to ale již jiný příběh a zejména na úrovni Free Cash flow lze vidět, že to management společnosti myslí se svým pro-investorským přístupem vážně. FCF totiž dosáhlo v 2Q hodnoty 2,6 mld. USD, což je v souladu s prohlášením CEO o navrácení přibližně 8 mld. USD (cca. 125 % FCF) v roce 2015 zpět do rukou investorů v podobě buybacku a dividend. S přihlédnutím k předcházejícím rokům lze růst cash flow očekávat i v 2H a to také díky faktu, že se model 787 zřejmě dostane do zelených čísel.

I přes přetrvávající problémy s vývojem nákladů u tankovacího letadla KC-46A a modelu 787 Dreamliner vnímáme výsledky Boeingu hlavně kvůli jeho síle na operativní úrovni pozitivně.

Celá analýza ke stažení ZDE ZDE (374,52 KB)

Tyto webové stránky jsou provozovány společností CYRRUS, a.s., IČ 639 07 020, se sídlem Veveří 3163/111, Žabovřesky, 616 00 Brno (dále jen „společnost“ nebo „CYRRUS“). Společnost prostřednictvím webových stránek kontroluje a dále zpracovává informace uložené v souborech typu cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem mimo jiné i k personalizaci obsahu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech. Více informací zde.