BASF: Predikce výsledků hospodaření za 3Q 2014

23.10.2014 13:58:50

Pokles ceny akcie v posledních 2 měsících do značné míry reflektoval obavy investorů z výsledků za 3Q. BASF má totiž 55 % tržeb v Evropě a s postupujícím rokem 2014 bylo a je čím dál více jasné, že evropská ekonomika pokulhává a „táhne“ s sebou i evropské chemičky. Číselně je to vidět v poklesu odhadů zisku na akcii ve 3Q, jehož konsenzus za poslední 4 týdny klesl o 4,5 %.

Vysoká srovnávací základna ve 3Q pravděpodobně povede k meziročním poklesům hlavních ukazatelů. Oslabené euro podle managementu pozitivně přispělo do hospodaření až v září, jeho celkový přínos tedy nebude velký. Očekávané tržby za 3Q jsou 21,8 mld EUR (-7,2 % y-y). EBITDA marže i čistá zisková marže by měla podle odhadů zůstat meziročně téměř beze změny (14,6 %, resp. 6,8 %).

Největším rizikem je jednoznačně komentář k vývoji tržeb a ziskovosti zejména s ohledem na zpomalující Evropu. Z tohoto tématu plyne i největší prostor pro tržní reakci. Vzhledem k tomu, že velká část problémů v Evropě je už pravděpodobně v ceně akcie započítaná, pak i mírně pozitivní výhled na 4Q může způsobit pozitivní tržní reakci. Na druhou stranu pokud bude management negativní so se týče 4Q v Evropě, už tak vyklesaná akci může dále padat. Obvykle relativně umírněné reakce na výsledky +- 3 % se proto zítra nemusí opakovat.

Prostor pro pozitivní překvapení skýtají i výsledky konkurenční firmy Dow Chemicals, která ve 3Q pozitivně překvapila investory jak na ziscích, tak i na tržbách.

Celá predikce ke stažení zde zde (424,37 KB)
 

Tyto webové stránky jsou provozovány společností CYRRUS, a.s., IČ 639 07 020, se sídlem Veveří 3163/111, Žabovřesky, 616 00 Brno (dále jen „společnost“ nebo „CYRRUS“). Společnost prostřednictvím webových stránek kontroluje a dále zpracovává informace uložené v souborech typu cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem mimo jiné i k personalizaci obsahu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech. Více informací zde.