Apple: Predikce výsledků hospodaření za 4Q 2014

28.01.2015 20:37:44

4Q bude výrazně ovlivněn prodejem nového modelu iPhone 6. Ten se začal prodávat jen týden a půl před koncem 3Q, takže materiální dopad bude vidět až ve 4Q. A právě prodej nových telefonů bude klíčovou informací ve 4Q, neboť telefony tvoří v tržbách cca 55 %. V souvislosti s čísly o prodejích iPhone 6 bude důležitý i údaj o průměrné prodejní ceně. Ta byla na 603 USD ve 3Q a nové modely by toto číslo měly výrazně posunout.

Rizikem je vliv silného dolaru, který ve 4Q posílil oproti předchozímu kvartálu o 8 %. Toto riziko se sice ve 3Q nezhmotnilo, pokračující posilování v průběhu 4Q by už mohlo mít dopad a právě FX vliv vnímáme spolu s prodeji iPhone 6 jako největší riziko.

Dalším důležitým bodem budou informace o stavu zásob, resp. o produkci iPhonů. Apple v minulosti s příchodem nových modelů čelil vyšší poptávce, než jakou rychlostí byl schopen přístroje vyrábět. Podle informací managementu byly zásoby telefonů na začátku 4Q pod jejich cílenou úrovní zásob na 4-6 týdnů. Tato restrikce už by ale měla být zohledněna v odhadovaném prodeji kusů 65 milionů (tak, jak to nastínil CEO Tim Cook při výsledcích za 3Q).

Reakce akcie na zveřejnění výsledků Apple bývají obvykle do 10 %. Vzhledem k významným faktorům FX a
iPhone 6 předpokládáme, že úterní reakce bude spíše nadprůměrná v porovnání s minulostí.

Celá predikce výsledků ke stažení zde zde
 

Celý ranní komentář z trhu z 12. 5. v pdf

Celý ranní komentář z trhu z 12. 5. v pdf

stáhnout komentář
Tyto webové stránky jsou provozovány společností CYRRUS, a.s., IČ 639 07 020, se sídlem Veveří 3163/111, Žabovřesky, 616 00 Brno (dále jen „společnost“ nebo „CYRRUS“). Společnost prostřednictvím webových stránek kontroluje a dále zpracovává informace uložené v souborech typu cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem mimo jiné i k personalizaci obsahu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech. Více informací zde.