Alibaba: Predikce výsledků hospodaření za 4Q 2014

28.01.2015 20:40:34

Jedno ze zásadních témat výsledků za 4Q by měl být růst počtu zákazníků a objemu zobchodovaného zboží.  Na některém z obchodů Alibaby nakupuje cca 300 milionů čínských uživatelů ze 600 milionů, kteří mají internet. A internet má přibližně jen polovina Číňanů. Přes Alibabu projde cca 85 % všech internetových nákupů v Číně. Z těchto čísel vyplývá, že jen 25 % Číňanů nakupuje přes Alibabu, což skýtá enormní potenciál. Právě proto by ve 4Q měl zobchodovaný objem vzrůst meziročně minimálně o 50 %.

Pro ziskovost je zásadní nejen kolik zboží se „protočí“, ale hlavně kolik toho Alibabě zbyde. Tento ukazatel ve 3Q překvapil a pro uspokojení investorů by se ve 4Q měl pohybovat kolem 2,5 % z celkového objemu prodaného zboží přes chytré telefony.

Vzhledem k dynamickému růstu počtu chytrých telefonů v Číně je pro Alibabu naprosto zásadní pronikat i do těchto zařízení. Podíl by měl ve 4Q vzrůst blízko ke 40 % všech tržeb. Číslo pod 35 % by trh pravděpodobně vnímal jako zklamání.

Kromě těchto hlavních témat jsou ve hře také informace o plánované mezinárodní expanzi a o začleňování nových akvizic UCWeb a AutoNavi. Nové akvizice pravděpodobně dočasně sníží EBITDA marži o 3,5 procentního bodu, což vnímáme jako hlavní riziko výsledků za 4Q (viz investice Amazonu s negativním dopadem na akcie).

Přes výsledky nedoporučujeme konzervativním investorům setrvávat v pozicích, to je vhodné jen pro spekulativní typy investorů.

Celá Predikce výsledků ke stažení zde zde

Tyto webové stránky jsou provozovány společností CYRRUS, a.s., IČ 639 07 020, se sídlem Veveří 3163/111, Žabovřesky, 616 00 Brno (dále jen „společnost“ nebo „CYRRUS“). Společnost prostřednictvím webových stránek kontroluje a dále zpracovává informace uložené v souborech typu cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem mimo jiné i k personalizaci obsahu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech. Více informací zde.